Nu så

Nu tänkte jag bjuda på bilder samt berätta hur juldagarna sett ut. Har även hunnit färga mitt hår!

Dagen före julafton:
Jag och pappa åkte till farfar i Borlänge, faster med familj kom också dit och även yngsta faster Sara som annars pluggar i London var där. Fick ett minneskort på 8 GB och 1000:- av farfar, och en bok (En flickfotografs bekännelser) av pappa. Tillsammans från Sara fick jag och pappa en get (Action Aid välgörenhetspresent) och en konstig torkad korv & Whiskey. Alla i familjen fick varsitt djur, så faster Malin med familj fick kycklingar, vi en get osv. Vi stannade kvar till ca 9.
Julafton:
Hade klockan på halv åtta då vi skulle vara hos moster på grötfrukost halv tio men vaknade givetvis innan klockan. Öppnade paketet från älskling först, och där i låg två tröjor och ett par örhängen + armband, jättefint! Öppnade sedan ett från mamma innehållande en BH. Tog sen en dusch och vi åkte till hagaström. Där fick jag biopresentkort och pengar. Så nu ska här kikas bio! Åkte hem till pappa vid 1-2 och vi packade in allt i bilen och åkte mot Ockelbo för att fira jul med faster Malin m familj + farmor. Fick mineralpuder, pengar och presentkort.
Åkte hem på kvällen då jag fick pengar av pappa till att köpa en egen TV på juldagen.
Juldagen:
Julrean började redan kl 8, men vi åkte ut till halv tio ungefär. Jag hade tittat ut en TV i förväg så vi åkte direkt till Media Markt, jag letade reda på den jag skulle ha och vi lastade på den och gick mot kassan. Då såg jag rean på PS3. Det kostade 1890 kr och då jag hade fått 4000 kr (1990:- till TV) så slog jag till på ett PS, ingick inga spel men sånna kan man låna/önska sig, fyller ju snart år. Sedan åkte vi vidare till Siba och mamma köpte en bärbar dator till sig och en ny TV till Thomas som han ska ha när han flyttar. Handlade man för över 1000:- fick man även en kryssning för fyra personer, så den ska vi åka på i vår!
På annandagen började rean i klädaffärerna så jag och Annah åkte ner på den, fick med mig lite kläder hem från Gina och H&M.


H&M

Jeans Gina Tricot


Kofta Gina Tricot

| |
Upp