Snart helg, fast det har jag varje dag

Ja när man är arbetslös är varje dag en helgdag, helt ärligt har jag blivit galet dagvild på sistonde. Vore det inte för att det står på iPhonen (som jag ju kollar på varje dag) så skulle jag ha noll koll.. Anyway, veckan har gått fort, snart helg igen som sagt. Hjärtat mitt ligger nerbäddad sedan i stort sett hela veckan och p.g.a hans allergi (det bor en hund här hos pappsen numera) och min "inställning" till att bo hos honom (en annan historia) så är vi alltså åtskilda, ovanligt för att vara oss. Men det har vi ju själv valt.. But it sucks anyway..
Allt som behövs är jobb och lägenhet, sen är alla problem lösta! Det är just dom två bitarna som är otroligt svåra att få ihop i denna stad där det knappt finns lägenheter och jobben är få. Flyttläge?
Har iallafall testat två jobb det senaste halvåret, men va ingenting för mig, så jag letar vidare. Mannen min ska gå klart skolan där han pluggar IT och tar studenten i vår, sen vill han bli brandman/polis. Vart vi är om 5 år? Inte en aaaning, hihi :)
Nej, ska nog ta och krypa ner under täcket och glo på tv nu innan det är dags att släcka lampan, upp tidigt och skjutsa lillasyster till backen de ska ha friluftsdag vid (vid/på/i?).. Godnatt :)
Daily | |
Upp