Två veckor senare

Jag har visst inte skrivit sedan första dagen på hunddagiset, men mycket har hänt på dessa två veckor och jag har minst sagt haft fullt upp. Jag var som sagt på Gävle Hunddagis i två veckor på praktik, för att känna på miljön och om det skulle vara det rätta jobbet för mig. Tänker inte gå in på så mycket detaljer mer än jag börjat tänka om (ännu en gång) och det pågrund av att under de två veckorna på dagis så satt jag och (ägaren) Christin och bollade rätt mkt idéer utöver att starta just hunddagis. Och eftersom jag ju har en rätt stor crush i det stora landet i väst (Amerika) så har bl.a tankarna om att åka som Au-pair kommit tillbaka. Jag har även pratat lite med en släkting om just hunddagis/pensionats biten men där ligger planerna ännu ganska långt borta. Sebbe börjar ju plugga till polis så småningom, och det är en utbildning på 2,5 år.
 
Mycket funderingar, men vad vill jag egentligen göra? Det vet jag faktiskt inte just nu, men imorgon ska jag tillbaka till Rapatac igen och då hoppas jag kunna få lite "hjälp på traven".
 
Jag skrev att mycket har hänt, och nämnde väl mest dagis, men något som faktiskt också har hänt är att jag skaffat mig mitt första egna husdjur! Jag har tidigare presenterat Mini här i bloggen och i torsdags var det dags att hämta hem henne. Har sedan jag träffade henne första gången varit väldigt säker på att hon skulle bli min och när jag fick klartecken av pappa så började jag genast se mig om efter bur, spån, hö, klotång och allt vad som behövs men det visade sig inte vara helt lätt. Spån och hö och sånt där smått är ju såklart lätt att få tag på, men burar kryllar det inte av och billiga är de sällan. Satt många kvällar och kollade på köp & sälj grupperna på facebook, blocket.se och även utbudet i zooaffärerna men med dåliga resultat. Men så för ca 1,5 vecka sedan var det en vän på facebook som hörde av sig eftersom de skulle ta bort sin kanin och de skulle då ha både bur och mat samt små-saker över som jag gärna fick ta.
Helt perfekt  (:
 
 
 
 
 
Daily | |
Upp