Äntligen sladdfritt!

Känner mig äntligen piggare så jag bestämde mig för att åka ner på stan idag och lämna in min telefon som levde sina sista timmar i torsdags. Den laddade ur då jag glömde laddaren hemma, och startade aldrig igen.. Men inte behövde jag vara ledsen länge. Gick nämligen ut från Telia-butiken idag med ett oväntat bra besked - en helt ny iPhone! De skickade in min gamla, och jag trodde att jag skulle få en ful gammal lånetelefon, men icke. Så dagen har gått åt till att få "tillbaka" allt från den gamla och in i den nya. Men jag gjorde även ett väldigt bra och otroligt efterlängtat inköp idag. Jag har bott här hos pappa sedan i januari, och fått leva med att vi har ett internet där man behöver en lång lång sladd uppifrån vardagsrummet ner till mitt rum för att kunna surfa. No more kan jag säga nu, för idag har jag köpt mig en fin vit liten router! Med den i väggen kan jag surfa via wi-fi, vilket är väldigt uppskattat när jag faktiskt köpte mig en iPad i julas. Den har liksom bara blivit liggandes, men så började vi diskutera hur man kan ändra på det och svaret blev då en router. Låter kanske väldigt simpelt, men för någon så oteknisk människa som jag var det ju fantastiskt vad enkelt det var. Jag trodde man var tvungen att binda upp sig på ett mobilt bredband eller nått sånt där ;)
 
Nu tänkte jag avrunda dagen, imorrn väntar några timmar loppis med mamma. Hoppas kunna kränga iväg lite grejer. Godnatt :)
Daily | |
Upp