Ny praktik och studiebesök

Har sedan jag skrev sist påbörjat min praktik på Elite Grand Hotel, där jag trivs väldigt bra. Jag har än så länge under mina drygt 3 veckor varit på housekeeping och det är snart dags för konferens och reception. Jag kommer att praktisera fram tills i november, närmare bestämt den 29e. Men eftersom jag börjar min hund-utbildning den dagen innebär det ju att jag slutar 1 eller 2 dagar tidigare. I söndags åkte jag ner till min farbror för att på måndagen besöka Hundstyrkan där jag ska gå min utbildning. Jag var med några timmar både på måndagen och igår (tisdag) och fick se hur både en teoretisk samt praktisk lektion kan se ut. Det känns verkligen som att jag valt rätt, och jag ser fram emot att få börja! Önskar dock att jag hade en egen hund som jag kunde träna med på hemmaplan medans jag går utbildningen.. 
 
Elite Grand Hotel
 
 
 
 
 
"Studiebesöks" resan
 
 
 
 
 
 
 
Jag begav mig mot Hundstyrkan (som ligger vid den röda byggnaden på bilden) som ligger bar någon mil utanför Örebro.
 
 
Utbildningen delar lokaler och mark med en lant-skola, de har bl.a minigrisar
 
Efter besöket åkte jag hem till min farbror igen, spenderade en natt till där och efter den praktiska lektionen inne i Örebro var det dags att åka hem till Gävle igen.
 
Min farbror & hans fru's hus
 
 
 
 
 
 
 
Daily | |
Upp