Plugg & massa massa snö

Sitter och försöker ta tag i pluggandet och nu är det väldigt mycket på samma gång känner jag. Minst tre praktiska övningar ska vara färdiga och visas upp och ca tre-fyra teoretiska uppgifter (några är böcker jag ska läsa) ska in. Om två veckor är det dags för nästa tre-dagars träff då vi ska fokusera på bland annat spår, tävlingslydnad, bruks, träna några unghundar och även gå igenom pedagogik/kundmöte. Mycket att stå i, men det är så roligt och jag förstår nog fortfarande inte att jag verkligen går denna utbildning på riktigt. Det känns som en dröm!
 
Snö har vi även det i massor just nu. Det föll under natten torsdag-fredag då jag så lämpligt hade tagit cykeln när vi skulle ner till hotellet, det regnade på kvällen = frusna lås dagen efter. Var dock och räddade den igår men valde att låta den tina upp i mammas cykelförråd. Imorse skulle jag till Rapatac på info då jag ska börja där igen, och har man ej nått busskort (och ingen cykel hemma) ja då får man gå. Startade än en gång RunKeeper - och glömde än en gång bort att stänga av den så 3 timmar och 6,39 km senare var jag hemma. Nästa gång ska jag inte stänga ner appen förrän jag är framme, då kanske jag kommer ihåg att stänga av den?
Lagomt till jag skulle börja gå hemåt kom ju solen fram en stund, och jag önskade verkligen att jag hade tänkt annorlunda imorse och tagit med mig kameran ändå. När jag väl var hemma täcktes heela himlen av moln, och jag frös något så otroligt. Så det blev alltså inga foton tagna. Burrade istället in mig i en filt och tog fram alla plugg-tillbehör och så var det mörkt ute. Tråkiga årstid..
 
 
Daily | |
#1 - - Nathalie:

Ååh vad jag önskar att jag bodde nära dig. Ska du träna unghundar i spår, tävlingslydnad och bruks?? Det är precis det jag vill komma igång att träna och sedan tävla med hekla! :)Men just nu går det lite trögt att komma igång så lite hjälp på traven hade varit kul..

Svar: Vi ska träna bruks, spår och tävlingslydnad samt hålla en unghundskurs. Vet inte om det är en kombination men jag önskar verkligen jag kunde åka ner till er och få äran att jobba med henne! :) Kanske är det inte omöjligt
Caroline

Upp